PEYRONİE HASTALIĞI TEDAVİSİ

Peyronie Hastalığı Nedir?

Peyronie hastalığı sebebiyle oluşan eğrilik ve ağrılı ereksiyonlar cinsel ilişkiyi zorlaştırmakta hatta bir süre sonra zor bir hale getirebilmektedir. Hastalık doğal seyrine bırakıldığında sıklıkla daha kötüye gitmekte ve bir noktadan sonra stabil halde kalmaktadır. Peyronie hastalığı peniste sertleşmeyi sağlayan süngerimsi dokuların etrafını saran dış kılıfın yapısında meydana geleb yapısal değişikliklerle (plak ve skar dokusu gelişimi) karakterize bir bozukluktur. Her yaş grubunu etkilese de sıklıkla 40 – 70 yaş arasında izlenen bu hastalık erkeklerin yaklaşık %6’ı etkilemektedir. Hastalığın sıklıkla ağrı ile seyrettiği ve cilt altında yumuşak nodüllerin ele geldiği yaklaşık 6 – 12 ay süren akut fazı ve peniste ağrının gerileyip sert plakların, eğrilik gibi şekil bozukluklarının ve sertleşme problemlerinin oluştuğu kronik fazı vardır.

Peyronie hastalığı belirtileri nelerdir?

- Peniste ele gelen sertlik
- Penis eğriliği, şekil bozuklukları ve kısalma
- Ağrılı ereksiyon
- Ereksiyon (sertleşme) sorunları

Hastalığa bağlı oluşan eğrilik ve ağrılı ereksiyonlar cinsel ilişkiyi zorlaştırmakta hatta bir süre sonra olanaksız hale getirebilmektedir.

Peyronie tedavi yöntemleri nelerdir?

Yaşam Tarzı Değişiklikleri
Sigarayı bırakmak, alkol tüketimini azaltmak, düzenli spor ve egzersiz yapmak, dengeli ve düzenli beslenmek, stresten uzak durmak, uykuyu iyi almak bu hastalıktan korunmak ve ilerlemesini yavaşlatmak için önerilen yaşam tarzı değişiklikleridir.

İlaç Tedavileri
Ağızdan alınan ilaçlar ve penise enjeksiyon şeklinde uygulanan ilaçlar bu hastalığın tedavisinde kullanılmaktadır.

ESWT (Düşük Yoğunluklu Şok Dalga Tedavisi)
Şok dalga tedavisi peyronie hastalığının tedavisinde kullanılan ve kalıcı etki sağlayan bir tedavi yöntemidir. Ağrısız ve anestezi gerektirmeyen bir işlem olup, klinik şartlarında uygulanmaktadır. Peyronie hastalığının tedavisinde genellikle 12 seans uygulanması önerilmektedir. Şok dalgaları ile peniste yeni damar oluşumu ve doku yenilenmesi sağlanmakta, bu sayede peyronie plaklarının gerilemesi, ereksiyon kalitesinin artması ve uzun dönemde de penisteki şekil bozukluklarının ve eğriliğin düzelmesi amaçlanmaktadır.

Penis İçi P-Shot Uygulaması
Özellikle son yıllarda, P-shot uygulamaları peyronie hastalığının tedavisinde tek başına veya diğer tedavilerle birlikte kullanılmaya başlanmıştır. Penis dokularında hücre yenilenmesi sağlayan bu tedavi yönteminin peyronie hastalığının tedavisinde kullanılması ile ilgili yapılan çalışmalarda olumlu sonuçlar bildirilmektedir.

Penis Traksiyon Cihazı
Peniste kısalma ve şekil bozukluğu oluşmaması için özellikle akut fazda kullanımı önerilmektedir. Günde 1-3 saat arası 6 aylık kullanım sonucunda eğrilikte %30’a varan oranda düzelme olduğunu ve peniste meydana gelen kısalmanın büyük oranda düzeldiğini bildiren çalışmalar vardır.

Ameliyat (Cerrahi Tedavi)
Bu amaçla uygun olan vakalarda plikasyon teknikleri kullanılarak eğriliğin ters tarafına penis üzerine plikasyon dikişleri konularak eğrilik düzeltilebilir. Daha komplike olan olgularda ise peniste oluşan plak bölgeleri çıkartılarak yerine bacak veya ağız mukozasından alınan yamalar (greft) ya da sentetik greft konularak düzeltme sağlanabilmektedir. Ereksiyonun izlenmediği ya da greft meteryalleri ile şekil bozukluğunu düzeltme imkanı olmayan olgularda ise “Penil Protez” uygulaması gerekmektedir.