ESWT (Şok Dalga Tedavisi) & P-Shot

ESWT (şok dalga tedavisi) nedir?

Düşük yoğunluklu ses dalgaları ile peniste doku yenilenmesi ve yeni damar oluşumu sağlayarak sertleşme sorununa kalıcı çözüm sağlayan bir uygulamadır. ESWT yöntemi sertleşme sorunu dışında, kronik prostatit ve peyronie hastalığı tedavisinde de kullanılmaktadır. . .

ESWT (şok dalga tedavisi) avantajları nelerdir?

Şok dalga tedavisi anestezi gerektirmeyen bir işlem olup poliklinik şartlarında 20’şer dakikalık 6–12 seans halinde uygulanmaktadır. Her seansta ortalama 1500 atım uygulanır. Hasta uygulama sonrası günlük yaşamına devam edebilmektedir.

ESWT tedavisi ile hastaların %79’da (EAU 2023 Guidelines) başarılı sonuçlar elde edildiği görülmektedir. Kalıcı etkinlik göstermesi, risk içermemesi ve yüksek etkinliği nedeniyle Avrupa Üroloji Derneği Kılavuzlarında 1. basamakta önerilen tedavi yöntemleri arasında yerini almıştır.

ED1000 tedavisi nedir?

ESWT, “Extracorporeal Shock Wave Therapy” kelimelerinin kısaltmasından oluşan, “düşük yoğunluklu ses dalgaları” ile peniste yeni damar oluşumu sağlayarak sertleşme sorununa kalıcı çözüm sağlayan bir uygulamadır. Bu tedavi yöntemi ESWT ismi dışında, kullanılan cihaza göre EDSWT, ED1000, Li-ESWT tedavisi gibi çeşitli isimlerle de adlandırılmaktadır.

Şok dalga tedavisi kimlere yapılır?

ESWT (Şok Dalga Tedavisi) günümüzde en sık sertleşme sorunu (iktidarsızlık) tedavisinde kullanılmaktadır. Özellikle damarsal kaynaklı hafif ve orta dereceli sertleşme sorunlarında etkinliğinin oldukça yüksek olduğu görülmektedir. Yine radikal prostatektomi sonrası sertleşme sorunu yaşayan veya sinirsel kaynaklı sertleşme sorunu olan hastalarda yapılan çalışmalarda olumlu etkileri olduğu bildirilmektedir.

Sertleşme sorunu dışında peniste ağrı, eğrilik ve plak oluşumu ile seyreden Peyronie Hastalığı ve Kronik Prostatit tedavisinde de ESWT kullanılmaktadır. Yine Şok Dalga Tedavisi ile penis dokusunda bir miktar kalınlık artışı sağlanabileceği çeşitli yayınlarda gösterilmiştir.

ESWT şok dalga tedavisi nasıl çalışır?

ESWT’nin dokuda oluşturduğu mikrotravmaların etkisi ile peniste yeni damar oluşumunu ve peniste doku yenilenmesini sağlayan büyüme faktörlerinin (VEGF ve eNOS) salınımını uyardığı gösterilmiştir. Ayrıca birçok çalışmada ESWT’nin sinir akson yenilemesi sağladığı, endotelyal kapiller bağlantıyı iyileştirdiği, doku kollajen matriks seviyesini artırdığı, anti-inflamatuar etkiler gösterdiği, öncül hücre farklılaşmasına neden olduğu belirtilmiştir.

P-Shot Tedavisi

Penise P-Shot tedavisi, kişinin kendi kanından elde edilen trombosit hücrelerinden zengin plasmanın penis içine enjekte edilmesi işlemidir. P-Shot Tedavisi tıpta birçok alanda kullanılmaktadır. Bu tedavilerdeki temel amaç büyüme faktörlerinden zengin trombositlerin hücrelerin yenilenmesi ve onarımı sağlayan etkilerinden faydalanmaktır.

Penis P-Shot’ın etkileri

Penise P-Shot tedavisi ile peniste doku yenilenmesi ve yeni damar oluşumu sağlanmaktadır. Bu etkisi sayesinde;

- Ereksiyon (sertleşme) sorunu gibi cinsel sağlık sorunu olan kişilerde ereksiyon problemini düzeltmek,
- Penis kalınlığında artış sağlamak,
- Peyronie Hastalığında plakların gerilemesini sağlamak amaçlanmaktadır.

P-Shot kişinin kendi kanından elde edildiği için bulaşıcı hastalık veya alerjik reaksiyon riski taşımaz. Sağlık için bilinen bir yan etkisi ya da riski yoktur. Ağrısız bir işlem olup, ofis şartlarında uygulanır.